Monday 16 September 2013

Kepentingan Air masak/plain water/sky juice

Selalu orang berkata, "malasla minum air, malas maok pi kencing"..."eh, xpala, nanti balik balik pegi toilet"....
Actually, inilah habit yang generasi kita bawa bawa sehingga ke hari ini...malas minum air kosong/plain water. Kalau air manis atau yang sewaktu dengannya, wow, tak payah disuruh....

Well, its time to change..sebabnya, we'll never know apa yang jadi dalam badan kita until we feel sick..dan kalau dah sakit tu namanya dah tahap agak teruk sebab actually it can be prevent. Jadi amalkanla minum sekurang kurangnya 2 liter air kosong sehari untuk proses detoxification badan. Ia murah malah free of charge bah berbanding kalau dah terpaksa beli detox untuk melancarkan aktiviti dalam badan.kan kan....pendek kata mencegah is better than cure..



Personally for me, plain water is a very magical drink..tapi kebanyakan orang ambil mudah saja tentang amalan meminum air kosong ni.. Tahukah anda kalau kita makan ubat sekalipun, ia tak mampu memberi penyerapan seratus peratus jika bendalir di dalam badan kita kurang? And one more thing, the most important one is, dengan minum air kosong semaksimum yang mungkin, kita mampu menjaga ginjal kita. Jadi bantulah ginjal kita sebelum ianya terlampau penat menampung kepekatan ion serta toxic untuk perkumuhan dan pengimbangan cecair metabolik di dalam badan kita.
Kerana, no point juga if berabis maok diet makan ubat diet tapi kepentingan air diabaikan. begitu juga nak kan penghasilan susu badan yang mcukupi tapi kurang minum air, dan macam2 lagi. 

That is why, di Shaklee, kami menyeru agar semua terutamanya yang mengambil supplemen dari produk kami untuk memaksimakan pengambilan air kosong sehingga 3 liter sehari. Tidak susah kan :) Disiplin kena ada....hehehehe. So, jika anda pergi toilet and mendapati warna air kencing anda kuning pekat, maknanya, anda memang kekurangan air.. So, please for your own good, go grab yourself plenty of plain water....



Cheers!
Esther Michelle Gunben
Pengedar Sah Shaklee (Putrajaya/Sarawak)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...