Friday 25 October 2013

Anak anda atau anda sendiri sering sakit-demam, selesema dan batuk??

Kerap sakit?tak kirala demam, selesema dan batuk?? bagi kanak kanak khasnya, dijangkiti penyakit seperti ini adalah kebiasaan terutamanya mereka yang kurang mengambil gizi seimbang dan sihat serta yang dibawah jagaan pusat penjagaan kanak-kanak. Ini adalah kerana once seorang kanak-kanak di pusat jagaan tersebut mengalami selesema contohnya, ia akan dengan mudahnya nya menjangkiti kanak-kanak lain. Untuk meningkatkan sistem imun, atau ketahanan terhadap penyakit ini, kanak-kanak serta kita sendiri perlu mengambil gizi yang simbang serta kaya dengan nutrien penting yang mampu membantu memperkukuhkan sistem pertahanan badan. 

Sistem imun adalah sistem yang kompleks terdiri daripada sel-sel, tisu dan organ-organ yang mempertahankan badan kita daripada 'penyerang asing yang berbahaya, contohnya bakteria, virus dan parasit. Pada masa yang sama, sistem imun mesti berupaya untuk mengenal pasti dan tidak menyerang tisu sendiri dan organ-organ tersebut. Dalam erti kata lain, ia mewujudkan keadaan toleransi bagi tisu tuan rumah dan organ-organ. Fungsi asas sistem imun melibatkan 'perhubungan' berterusan di antara sel-sel imun penting seperti limfosit, untuk menghasilkan tindak balas imun yang sesuai untuk melawan organisma berjangkit dan memulihkan kesihatan.
 
Secara semulajadinya, sistem imun yang sihat adalah penting untuk pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak dan berperanan dalam melindungi kanak-kanak daripada organisma berjangkit. Apabila kanak-kanak dilindungi daripada jangkitan berbahaya, dia boleh membesar dan berkembang dengan baik, dari segi fizikal mahupun mental. 

Sistem imunisasi seorang kanak-kanak akan berkembang dan matang seiring dengan tumbesarannya. Semakin kerap sistem imun kanak-kanak terdedah dan diancam oleh antigen, ia akan menjadi matang dan bersedia menghadapi ancaman daripada antigen. 

Ini adalah asas imunisasi, iaitu tubuh kanak-kanak diperkenalkan kepada antigen atau kuman dengan cara yang tidak membuat kanak-kanak jatuh, tetapi membenarkan badannya untuk menghasilkan antibodi yang akan melindungi kanak-kanak daripada serangan pada masa hadapan oleh kuman yang sama.

Vitamin C merupakan vitamin yang penting untuk pertahanan badan.  Selain itu di Shaklee, terdapat produk yang terbukti hebat sebagai imun booster iaitu Nutriferon. Di bawah merupakan fungsi Nutriferon :


1. Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3hari - ia adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia. kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu untuk merangsang dan meningkatkan keseluruhan sistem imun badan dengan menghubungi pembunuh semulajadi dalam badan untuk tindakan: T-sel, B-sel, dan macrophage.
2. Melawan kanser & tumor - interferon semulajadi mengandungi polisakarida aktif yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin untuk melawan tumor dan sel-sel kanser. Juga, ia boleh mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi.
3. Melindungi dari influenza - ia mengimbangi reponses imun alahan alam sekitar dan pencemaran udara, berkesan melindungi kemudaratan oleh pelbagai virus, mikrob, yang termasuk demam, selsema, alahan, keradangan dan influenza.
4. Meringankan tekanan dan kelesuan - membantu mengatasi kelesuan yang disebabkan oleh kebimbangan, tekanan, keletihan, dan gaya hidup aktif.
5. Melambatkan penuaan - formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran macrophage dalam usaha untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman pesat. Oleh itu, sel-sel menjadi lebih sihat.
6. Mengurangkan infeksi oleh pesakit2 hepatitis B & C - keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus boleh mengurangkan jangkitan dan mengurangkan sebarang ketidakselesaan, misalnya, kembung, mual, dan lain-lain muntah pesakit Hepatitis B dan C.
7. Mempertingkatkan Menopous - Membantu masalah yang timbul kerana menopaus seperti darah tinggi, kolestrol tinggi, peredaran darah dan pelbagai masalah lain.
8. Mempertingkatkan PMS - Terbukti secara klinikal untuk meningkatkan gejala-gejala yang disebabkan oleh ketidakseimbangan endokrin sistem iaitu menstrual cramps, sakit-sakit belakang, tender breasts, jerawat, keresahan, masalah tidak dapat tidur dan mood swing.
9. Membantu merawat eczema, resdung dan juga asma.

Nutriferon Shakle telah terbukti secara klinikal SELAMAT, BERKESAN dan 100% SEMULAJADI.

Pengambilan Nutriferon adalah digalakkan bersama Vitamin C.
Sehari satu sachet dibancuh bersama air sejuk atau suam. 
Bagi kanak-kanak dibawah 12 tahun, Nutriferon boleh diambil sekali seminggu, dan sekiranya ada tanda sakit, ia boleh diberi setiap hari tetapi hanya separuh sachet dan dibancuh bersama minuman kegemaran anak. Ini membantu untuk fast recovery kerana Nutriferon adalah pemangkin imunisasi.
Bagi bayi, jika masih menyusu badan, Nutriferon boleh disalurkan kepada bayi jika si ibu memakannya .
Manakala bagi bayi yang tidak menyusu badan, apabila ada tanda-tanda demam atau selesema, ibu boleh memberikan 1/2 atau 1/3 sachet kepada bayi. 

So, no more panadol, no more antibiotik...amalkan gaya hidup sihat....

Why wait for a better protection against disease? Contact/hubungi la saya ya...


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease."

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...