Saturday 26 October 2013

Why is it important for us to take supplement???

Kebanyakan orang akan mengatakan 'saya tidak perlukan vitamin..saya masih sihat...atau pun mahalnya, tak payahla, lagipun saya tak sakit'

Himpunan produk nutrisi Shaklee


Hakikatnya, Vitamin bukannya untuk orang sakit semata mata tetapi untuk mengekalkan kesihatan kita..Bak kata pepatah 'prevention is better than cure'. Kesihatan yang baik tiada galang gantinya, hidup hanya sekali, jadi apa salahnya kita berkorban untuk kesihatan kita serta keluarga. Sekarang saya sendiri sudah mula sedar betapa pentingnya pengambilan vitamin atau suplemen ni. Setelah menyedari keadaan dunia sekarang yang semakin tercemar dan gaya pemakanan yang kurang sihat..

Seorang rakan saya yang tengah mengandung tetapi mengalami komplikasi, saya syorkan beberapa vitamin yang perlu untuk pengambilannya. Tetapi beliau mengatakan, tak apa la, dari makanan saja saya boleh dapat khasiat juga.. Saya pun terdiam..Tidak apalah kalau dia berkata sedemikian.. Tetapi kawan-kawan, sesungguhnya, makanan yang diambil tidak semestinya mengandungi nutrien yang cukup untuk menampung keperluan kita. Kecuali jika kita begitu teliti dengan pemilihan jenis makanan, mengira jumlah nutrien dalam setiap hidangan, menitik beratkan cara masakan contohnya denga mengawal suhu yang digunakan untuk memasak serta mengamalkan pemakan yang sihat serta organik setiap hari...Then there should be no problem. Tetapi persoalannya, berapa ramai kita yang menitik beratkan corak pemakan seperti di atas? 
Renung-renungkan lah..pilihan di tangan kita sendiri :)...

Jika tidak mau berbelanja besar untuk vitamin, terdapat suplemen di pasaran yang berharga kurang RM50. Seperti Vitamin C. Di Shaklee pula, kami menyediakan juga set mini untuk yang mempunyai budget tertentu. Asalkan ingin menjaga kesihatan di tahap yang optimum, tiada yang mustahil.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut dan silalah explore http://faithshaklee.blogspot.com ya

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease."

Sila rujuk:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...