Sunday 22 September 2013

Susu Ibu oh Susu Ibu!


Cuba anda fikir dari segi kewangan:
susu formula purata kosnya ialah seminggu RM50
sebulan = RM200
dua bulan = RM400
24 bulan (2 tahun) ialah RM4800
belum dicampur kos anak mudah demam kerana susu formula tiada antibodi
berbeza kan RM4800 dengan RM550 (kos untuk salah satu breast pump di pasaran)…

Jadinya, saya sekarang tengah membuat servey la juga untuk breastpump bagi bayi saya yg bakal lahir ni..
Anak pertama dulu saya tak guna breastpump, sebab tak terdidik lagi..huhuhuhu..lagipun time tu belum kerja lagi so, I just feed her straight from de' breast until she was 1 years and 6 months old.wanted to bf her til she is 2 but apakan daya terpaksa tinggalkan dia d kampung bersama mommy ku kerana pembantu yang sepatutnya jaga anak ku itu tiba2 memungkiri janji.
Kesannya, my girl and me both havin such a challenging time trying to adapt with that,.....me sufering from swollen breast and my daughter suffer from sudden/force stop from bf..hadoi....

Jadi sekarang saya nekad ni mencari breast pump yang sesuai dan berbaloi....serta akan berusaha mempertingkatkan penghasilan susu untuk baby kelak...hehehehehe...hasil daripada research saya terhadap produk Shaklee and testimonial mereka yg pernah menggunakan Shaklee ni especially untuk penyusuan, saya jatuh cinta suadah loo..even kakak iparku yang lebih dahulu menggunakannya menyatakan bahawa ternyata ia meningkatkan jumlah susu badan nya berbanding semamsa kelahiran anak pertama..Jadi saya pon akan turut mengamalkan set penyusuan Shaklee.l.nescaya penghasilan susu ibu ku kelak meriah dan gumbira!.bertekad cemerlang dah ni...Yosh!!!!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...